Wednesday, May 22, 2013

SEMESTER 2 STORIES

salam hi...ok.. now aku na crita sikit pasal semester 2 aku yg bru je abis ni... semester 2 ni merupakan sem yg sgt sgt mencabar bg aku... segala yg aq lalui dr awl sehingga la akhirnya.....semua penuh dgn dugaan yg tersendiri but however i manage to survive.. thank God.. atcually dr semua aspek adlh masalh... cth sprt dr aspek pelajaran, pensyarah, housemate, kawan dan fmly... aku bkn na mengeluh ke ape kan.. cume na berkongsi.. sesungguhnya aku tahu bhwa ape yg terjadi pasti ada hikimah nye... btul x? aku still ingat lg bile aku masuk 2nd class utk subject english studies in managament n business.... madam ***... wau... hebat btol aq kne sound ngan die ari tu... menangis gile2 aku..yela klu mara semua skali x pe.. ni hanya mention pada aku semata2 then smpai terjerit2 die kat kelas tu smbil pndang aku,... huh.. memang x leh lupa... ni smo gara2 kesilapan tertib anta msg kat letcurer but ..... sbnarnye.. aq x taip pun msg tu... aq suruh org lain taip kan but gune no phone aku... then skali die mengamuk die tn " just now who sent me a message?" then aq angkat la tgn kan... then dgn jelingan dan tenunggan mata yg sgt tajam die kata... " a u my boss?" who do u think u are?" this all happen just bcuz of the word that my frend had use which is "i just want to remind u about the class....." blablabla.... so on.... how can u use word *REMIND YOU*..?? u siapa na mengarah sye? u ingat a, u adalah student and im u latcurer.. how can u send me this rude msg... wahhh... aq terus mengalir air mata..... x henti2 plak tuh... x thn beb.. sebak na mapus.. rse mcm na kuar kelas tuh je... aku pikir kne hormat pensyarah je aq diam... perh... darah aq naik btol2 the highest sgt da ni.... aigoo... but then aq diam je n lepas kelas minta maaf kat dia wlpun bkn salah aku... but my letcurer was so nice... she just maafkan aq n give me an advice.. then aq pun terima je.. thx madam.. i love u madam... heheh then subject sem lepas sgt berat n byk assgmnment x henti2.. but alhamdulillah semuanya membuahkan hasil... ni la kata nya senang2 dulu n susa2 kmudian.... pas2 housemate plak dpt yg btol2 x nagm punye.. dorang mcm samseng na mapus.. rimas gile aq.. 1st masuk je da mcm na gaduh.. haha then rumah yg aq duduk tu plak jd case... rumah terbaka n ade org mcm unsurkan dendam... cuak lak aq.. then kami sgt penat kne gi bt report kat balai berbagai2 then tuka umh bru.. enat na mamp ari tu.. x leh lupa ari tu... then pasal kwn lak.. hahaha... semua kwn aq ade prob masing2 n klu da stress mcm ni la jd nye... smo da x bersatu ati.... aku gaduh ngan member aq... time tu aq rse mcm dorang x paham aq ke? or aku yg x paham dorang?? but alhamdulillah smo da selesai dgn saling memaafkan diantra stu sama lain... dgn restu Allah... then pasal fmly plak.... kali ni sgt mencabar aq.. bpak aq jatuh mule2... mcm na mati aq dgr mule2... then time aq bru je blek umh, bpk aq kne heart attack.. ya Allah... memang aq x sangka.... then masuk emergncy the tros bwk kat ICU... aq pikir balik pun da na mengalir air mata aku... aq memang x leh na bayang kan idup aku tanpa bapak aq n mak aku disisi.. aku mybe blh jd gila tnpa dorang ni... time tu la aq ade byk assgmnt, presentation, kne gi interview compny la... pas2 kne siap kan proposal plak tuh... tp timme tu aq redha je... aq pasrah dgn ape yg berlaku... sebabkan aq terima seadanya ape yg terjadi, Allah mempermudahkan kerja aku... aq bt asgmnt aq kat hospital tu.. then aq email kat ahli yg lain.. tu je aku mampu.. nasib dorang pun paham aku. thx kak nazirah n nazrin...^^ doctor ckp klu bwk bpk aq lmbt seminit pun memang susa na selamat kan.... thx for my pakcik bakar n makcik safiah... love u... Allah beri aku dugaan tetapi masa yg sama Allah memberikan pertolongan kpd aku.. thx Allah.. then lpas da abis exam smo aku dpt tau yg bpk aku sakit n ade 2 block kat jntung die.. doct. suruh bt surgery but my dad dont want.. katanya takut jd ape2 time na operation tuh... aku pun x tau na ckp ape... yg aku mampu just berdoa kpd yg maha Esa.... semoga Allah sembuhkan penyakit ayah ku n emak ku .... AMIN.... just that for now. bye sarang haeyo.... assalamualaikum.... :)

No comments:

Post a Comment